Παρασκευή 22 Απριλίου 2022

Το χέρι της Φατίμα ή Χάμσα

Το χέρι της Φάττιμα (اليد فاطمة) ή Χάμσα (خمسة تعويذ)
Στο ιερό θεϊκό σύμβολο της Χάμσα, περιγράφεται ιστορικά, μια μεγάλη περιοχή στην Ανατολία (Μέση Ανατολή ή Μικρά Ασία). Θεωρείται σαν σύμβολο της Αγιότητάς Του, σαν θεραπευτικό και θαυματουργό. Λέγεται πως ο κομιστής προστατεύεται από ζημιές, αόρατους κινδύνους και εξουδετερώνει τις αρνητικές ενέργειες του φθόνου και τις δυνάμεις του κακού.

Το σχήμα του χεριού, σε αντίθεση με το φυσιολογικό ανθρώπινο χέρι, είναι συμμετρικό. Δηλαδή, το πρώτο και το τελευταίο δάκτυλο είναι ίσα. Η προέλευση της Χάμσα είναι πολύ παλιά, χιλιάδες χρόνια πριν και συνδέονται με τη θεά Τάνιτ, την πολιούχο θεά της Καρχηδόνας. Η θεά Τάνιτ, η ουράνια παρθένος, είναι σεληνιακή θεά, ισοδύναμη της Αστάρτη, της Αφροδίτη, της Ίσιδος. Σύμβολό της είναι ο Σταυρός της Ίσιδας ή Άνγχ με μια ημισέληνο υπεράνω. Η θεά Τάνιτ είναι ουγαριτικής προέλευσης, εξισώνεται με την θεά Ανάθ. Η σχέση της με την ελληνική θρησκεία προσδιορίζεται με την Αρτέμιδα, την Αφροδίτη και την Ήρα.
Υπάρχει μια αντιστιχία ανάμεσα στη Χάμσα και στο Θεό Ώρο στην Αρχαία Αίγυπτο. Ο θεός Ώρος λέει πως ο άνθρωπος δεν ξεφεύγει από τα θεϊκά μάτια του. Ο Ήλιος και η Σελήνη είναι τα μάτια του, και σαν τέτοια βλέπουν πάντα τα γινόμενα από τους ανθρώπους. Το μάτι του Ώρου λέγεται και μάτι του Ρα. Το ιερό του σύμβολο στηρίζεται στην ίδια γεωμετρική κατασκευή με τη Χάμσα.
Αυτό το παγκόσμιο φυλακτό εκπροσωπεί την θηλυκότητα, προστατεύοντας χιλιάδες χρόνια τους πιστούς του από κάθε κακοδαιμονία. Βοήθησε στην διατήρηση της ειρήνης και της ασφάλειας. Ακόμα και σήμερα εξακολουθεί να γοητεύει χιλιάδες στις ίδιες χώρες, αυτές που κρυπτογραφημένα κλείνει μέσα του.
Είναι γνωστό με τα ονόματα «Χάμσα» και «το χεράκι της Φάττιμα Ζάχρα» κόρης του Προφήτη (ε σ) από τους Άραβες, από τους χριστιανούς «το χεράκι της Παναγιάς» και από τους εβραίους «το χεράκι της Μίριαμ», της αδελφής του Μωυσή. Χάμσα σημαίνει πέντε. Η Χάμσα συχνά ανάμεσα στους Άραβες ονομάζεται Κάφ (كف).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου